
Rusza projekt „Promocja polskich parków narodowych jako marki”. Umowę w tej sprawie podpisały 19 maja Ministerstwo Środowiska i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. To element PO Infrastruktura i Środowisko, a pierwsze prace z nim związane ruszyły już w marcu i potrwają do końca 2019 roku.
Przewidziano stworzenie i uruchomienie 23 stroninternetowych parków oraz jednej strony wspólnej (podobnie jak w przypadkuLasów Państwowych). W ramach projektu powstanie seria 24 filmów o parkach, sześćkrótkich filmów promujących właściwe zachowania na ich terenie. Przewidzianowydanie 24 folderów, produkcję multimedialnej gry edukacyjnej i aplikacjimobilnej (przewodnika po parkach), przygotowanie i realizację programuedukacyjnego „Znawca PPN”. Powstaną trzy murale poświęcone rodzimym parkomnarodowym i ochronie przyrody, przeprowadzone będą cztery szkolenia dlapracowników parków, resortu oraz wolontariuszy. Parki mają być promowane naimprezach masowych oraz w mediach społecznościowych.
Działania programu kierowane są do 15 mln odbiorców.Przedsięwzięcie będzie kosztowało 5,6 mln zł – 85% to dofinansowanie ze środkówUnii Europejskiej, 15% dopłaci budżet państwa.
Red.