Zasady sprzedaży 2013 – Dużo nowego dla hurtowników

20 listopada ruszyły procedury oparte na nowych zasadach sprzedaży drewna w LP. Wdrożone rozwiązania wprowadzają kilka istotnych zmian, jak choćby trzy procedury w ramach sprzedaży internetowej: sprzedaż ofertową w Portalu Leśno-Drzewnym dla klientów z tzw. historią zakupów, sprzedaż ofertową w PLD dla firm, które realizują inwestycje (nowość) i aukcje e-drewno – dostępne wyłącznie dla firm.

Przedsiębiorcy uprawnieni do udziału wprocedurach sprzedaży ofertowej będą mogli zawierać z LP bezterminowe umowy zgwarancją zakupu drewna w ilości do 70% średnich zakupów z ostatnich trzechlat.
Novum portalu jest też „zamawianie” surowcaw PLD wyłącznie na podstawie masy (która to będzie redukowana proporcjonalnie,jeśli przekroczy ilość drewna przeznaczoną do sprzedaży w tej formie).
Przedmiotem tego typu licytacji nie będziejuż cena – tą ustalą poszczególni nadleśniczowie w porozumieniu z właściwymidyrektorami regionalnymi, na podstawie średnioważonej ceny na daną grupęhandlowo-gatunkową, uzyskanej w internetowym przetargu ograniczonym w PLD nadrugie półrocze 2012 roku. Wynik sprzedaży ofertowej w PLD będzie podstawą dopodpisania przez przedsiębiorcę szczegółowej umowy rocznej.
Z myślą o przedsiębiorcach, którzyrozwijają działalność (lub zwiększają moce przerobowe), do sprzedaży ofertowejwydzielona zostanie pewna masa drewna (niezależnie od tego, czy firmy teposiadają historię zakupów). Warunek jest jeden – trzeba posiadać odpowiedniedokumenty potwierdzające dokonanie inwestycji.
Na aukcje e-drewno, odbywające się wokresach półrocznych, trafi pozostała część hurtowej puli surowca,nieskierowana do sprzedaży w PLD. Ceny surowca ustalone zostaną na podstawiecen minimalnych za drugie półrocze 2012 roku. Wg LP ceny uzyskiwane nae-drewnie w największym stopniu odzwierciedlają trendy rynkowe, więc to onestaną się podstawą do okresowego uaktualniania cen w PLD.

Red.