Ranking szkół – Spadki w jakości nauczania?

Jak co roku miesięcznik „Perspektywy” i dziennik „Rzeczpospolita” opublikowały wyniki Rankingu Liceów i Techników Perspektywy 2021. W plebiscycie zestawiono osobno tysiąc najlepszych liceów ogólnokształcących i 500 techników. W przypadku tych drugich ocenie podlegały sukcesy uczniów w olimpiadach, wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych (po 20%), matury z przedmiotów dodatkowych i egzaminu zawodowego (po 30%).


Rangę złotej szkoły wśród techników leśnych utrzymała jedynie placówka w Tucholi. Z pierwszej do drugiej i trzeciej setki wypadły technika w Miliczu i w Białowieży, co sprawiło, że otrzymały rangę srebrnej szkoły. Awansowały do niej także szkoły leśne w Brynku i w Tułowicach. Pomimo notowania na dalszych pozycjach status utrzymały technika leśne w Warcinie i Zagnańsku.

Zespół Szkół Leśnych im. inż. J. Kloski w Goraju utracił status srebrnej szkoły i znalazł się w czwartej setce. Razem z nim tytuł brązowej szkoły otrzymały placówki w Lesku, Starościnie i w Zbąszynku.

Prezentowane wyniki świadczą o tym, że zdalna forma nauczania niekoniecznie pozytywnie wpłynęła na wyniki uczniów. Zeszłoroczni maturzyści okazali się szczególnie dotknięci sytuacją, ponieważ gdy tylko nadszedł czas intensywnego powtarzania materiału do egzaminu dojrzałości, z placówek odesłano ich do domu. Na początku nauka zdalna nie działała idealnie, a w dodatku wielu uczniów techników leśnych pochodzi z terenów, gdzie nie ma dostępu do dobrych łączy internetowych, co również nie wpłynęło korzystnie na naukę w nowych realiach.

SLV.