21 sierpnia 2014

Jak poprawić dzielność terenową naszego auta? (cz. 2)

W poprzednim odcinku przybliżyłem charakterystykę poszczególnych właściwości samochodów terenowych. Tym razem postaram się przedstawić metody zwiększenia dzielności terenowej naszego auta. Podstawowym elementem pozwalającym na zastosowanie kolejnych modyfikacji jest tzw. lift.

21 sierpnia 2014

Jak poprawić dzielność terenową naszego auta? (cz. 1)

Czym kierujemy się podczas kupna auta, które miałoby nam służyć podczas pracy w lesie? Opisy aut terenowych zawierają różne parametry związane z ich dzielnością terenową. Niestety, często niewiele nam to mówi. W tym odcinku postaram się przedstawić podstawowe parametry aut terenowych.

4 sierpnia 2014

Nissan X-Trail – udany średniak?

Nissan X-Trail był pierwszym autem tego koncernu, które posiadało napęd 4 x 4, ale było pozbawione reduktora i ciężkiej ramy. Auto pojawiło się na rynku w odpowiedzi na wzrastający popyt na auta typu SUV. Czy pojazd łączący cechy kombi, minivana i terenówki może sprawdzić się w roli pojazdu leśnika?

11 lipca 2014

Jesienny przegląd naszego auta, cz. 1 (nr 21/2014)

W ferworze licznych obowiązków często zapominamy o dopieszczeniu naszego samochodu. Bywa, że czasami mści się to jakąś awarią. Nasze auto do lasu narażone jest na szybsze zużycie wielu elementów podwozia, wszelkie płyny eksploatacyjne również prędzej tracą swoje właściwości. Jakim elementom warto przyjrzeć się przed nadchodzącą zimą?

24 czerwca 2014

Fiat Panda II – niepozorny maluch z pięcioma drzwiami?

Pojawienie się po raz drugi Pandy w wersji 4 x 4 u wielu osób wzbudzało uśmiech politowania. Panda jednak wbrew obiegowym opiniom okazała się trwała i mimo niewielkiego prześwitu sprawna w terenie. Czy jest konkurentem małych terenówek?

20 marca 2014

Skoda Yeti – SUV wart swej ceny?

Yeti jest pierwszym autem z napędem 4 x 4 typu SUV w ofercie Skody. Stworzona od podstaw ma za zadanie sprawnie poruszać się po asfalcie i umożliwiać zjechanie w teren. Czy auto zbudowane na płycie Octavii ma szansę na sukces wśród leśników?

6 marca 2014

Daihatsu Terios – niepozorny maluch z pięcioma drzwiami?

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:”””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:””Times New Roman””,””serif””;} Daihatsu Terios jest rzadkim bywalcem naszych lasów. Wynika to z polityki producenta – auto było projektowane głównie na rynek azjatycki. Nieliczne egzemplarze zachęcają do zakupu pięciodrzwiowym nadwoziem i zastosowaną sprawdzoną technologią. Czy Terios jest godnym konkurentem Jimny’ego?”

21 lutego 2014

Opel Frontera – zawsze w cieniu konkurencji

Frontera w momencie debiutu łączyła japońskie nadwozie, podwozie i skrzynię biegów, całość rodem z Isuzu z niemieckimi silnikami. Nigdy nie była przedmiotem marzeń off-roadowców. Czy sprawdza się jako auto dla przeciętnego użytkownika, jeżdżącego zarówno po drogach asfaltowych, jak i po lesie?

10 lutego 2014

Mercedes G-Klasse – niezmienny od lat

Mocna rama, solidne zawieszenie, sprawdzające się podczas jazdy w każdych warunkach, oraz nadwozie, które poza przednimi reflektorami i znaczkiem Mercedesa sprawia wrażenie, jakby zaprojektowano je, wykorzystując tylko linie i kąty proste. Czy auto, przez lata tak mało zmieniane, odnajdzie się na leśnych duktach?

10 lutego 2014

Koreańczyk z USA – Hyundai Santa Fe I

Santa Fe nie ma może prawdziwie amerykańskich korzeni, jednak sposób zaprojektowania wnętrza i kilka drobiazgów obecnych „na pokładzie”, w połączeniu z dużym nadwoziem, sugerują inspirację projektantów amerykańskimi wzorcami. Czy spory SUV z niezbyt wysokim prześwitem może być przydatny w naszych lasach?

idź do strony: