6 stycznia 2021

Kupujemy terenówkę – miniporadnik

Trochę zrywki, trochę wywozu wysokotonażowymi zestawami i zostawiamy osobówkę kilkaset metrów przed pozycją cięć, bierzemy pod pachę młotek z podajnikiem, rejestrator, drukarkę, numerki, klipę, taśmę, ryszpak, hełm, śniadanie i biegiem udajemy się do drwali. W takich chwilach zwykle pojawia się myśl, by zakupić terenówkę, którą można by dojechać na miejsce.

6 stycznia 2021

Suzuki Grand Vitara XL7

Suzuki XL7 był największym SUV-em produkowanym przez Suzuki. Auto pojawiło się na rynku w 1998 roku i początkowo było odmianą Grand Vitary – jej wydłużoną wersją, w której umożliwiono przewóz 7 osób oraz znacząco powiększono przestrzeń bagażową.

6 stycznia 2021

Tata Xenon – hinduska alternatywa

Tata Xenon – samochód osobowy typu pick-up koncernu Tata Motors – zadebiutował na Bologna Auto Show 2006. Jego produkcję rozpoczęto w 2007 r. w indyjskim Pune. Model zastąpił TL, który był produkowany przez 20 lat.

6 stycznia 2021

Dwumasa – fakty i mity

Pierwsze dwumasowe koła zamachowe (DKZ) zaczęto montować w autach osobowych już w latach 80. Naprawdę popularne stały się jednak dopiero kilkanaście lat później. Jakie są ich zalety oraz wady i jak dbać o tzw. dwumasę?

6 stycznia 2021

Opel Mokka – mniejsza siostra Antary

Debiut Mokki odbył się w 2012 r. podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Wkrótce po prezentacji ruszyła produkcja, najpierw w koreańskim zakładzie GM, a następnie w hiszpańskiej fabryce Opla w Saragossie. Czy model ten sprawdza się w leśnym terenie?

23 sierpnia 2017

Nissan X-trail 2016 – japoński przepis na auto środka (nr 5/2017)

Dzięki uprzejmości Nissan Sales CEE Kft. z Warszawy miałem przyjemność testować kolejny model Nissana – w topowej wersji, z manualną skrzynią biegów, niestety jeszcze bez silnika 2,0 DCi. Sprawdzałem auto na dystansie 1600 km po autostradach, drogach lokalnych oraz oczywiście po leśnych duktach.

23 sierpnia 2017

Mitsubishi Pajero IV – kontynuacja sukcesu (nr 3/2017)

Pajero III w momencie debiutu w 2000 r. oferowało walory klasycznej terenówki połączone z samonośnym nadwoziem – jego spora bryła wpadała w oko. Po blisko sześciu latach produkcji na rynku zadebiutowała kolejna generacja. Czy to duże auto zporządnym układem napędowym 4 x 4 podtrzymuje tradycje Mitsubishi w klasie terenówek?

23 sierpnia 2017

Konserwacja auta – czy warto? (nr 1/2017)

Wszystkie nowe auta są fabrycznie zabezpieczone przed korozją, jednak wraz z upływem czasu warstwa ochronna ulega zniszczeniu i nasz wymarzony samochód zaczyna rdzewieć. Można temu zapobiec, a przynajmniej odwlec w czasie, stosując okresową ochronę podwozia. Wskazane jest też dbanie o karoserię, gdyż warstwa lakieru staje się coraz cieńsza.

20 stycznia 2017

Honda HR-V – uniwersalny kompakt? (nr 23/2016)

Nazwa Hondy wiele tłumaczy – Hybrid Recreational Vehicle, czyli w wolnym tłumaczeniu – wielozadaniowy samochód turystyczny. Niewielkie auto zbudowane na płycie podłogowej modelu Logo (poprzednika Hondy Jazz) oferuje sprawdzony silnik, nowoczesne i oryginalne w momencie debiutu nadwozie i napęd 4 x 4. Czy to wystarczy, by nazwać je leśnym partnerem?

20 stycznia 2017

Nissan Navara 2016 – duży pick-up w nowej odsłonie (nr 21/2016)

Kolejnym autem powierzonym mi do testów była Navara Tekna 2,3 dCi 190 A/T, wypróbowana przeze mnie ponownie dzięki Nissan Sales CEE Kft. z Warszawy. Przez tydzień z przyjemnością zapoznawałem się z pick-upem, którego poprzednika (D 22) kilka lat temu byłem właścicielem.

idź do strony: