4 stycznia 2013

Nissan Terrano II – częsty bywalec naszych lasów

Nissan Terrano II cieszy się dużym zainteresowaniem braci leśnej. Jest terenówką pozwalającą na pogodzenie w jednym aucie trudów codziennej pracy w lesie z rodzinnymi wyjazdami. Nie wyróżnia się szczególnie in plus, nie posiada również poważnych wad. Czy faktycznie jest dobrym wyborem dla leśnika?

27 grudnia 2012

Mitsubishi Pajero – 30 lat na bezdrożach

Mitsubishi Pajero to jedno z najbardziej rozpoznawalnych aut terenowych świata. Zasłynęło innowacjami w momencie wprowadzania do produkcji i licznymi zwycięstwami w Rajdzie Paryż–Dakar. Było nowatorskie w dziedzinie techniki i mody. W naszych lasach nie jest jednak aż tak popularne jak Suzuki czy Nissan. Co jest tego przyczyną?

7 grudnia 2012 Artykuł sponsorowany

Hyundai Galloper – „prawie” Pajero?

Galloper, którego spotykamy na naszych drogach jest terenówką produkowaną na licencji znanego i cenionego Mitsubishi Pajero. Czy w tym wypadku „prawie” czyni istotną różnicę?

3 grudnia 2012

Kia Sportage I

Kia Sportage I zawitała do naszych lasów w latach 1998–2001. Użytkownicy podzielili się na jej zwolenników i przeciwników, jak jest naprawdę? I czy można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie?

27 listopada 2012

Land Rover Discovery I – legenda w polskich lasach

Większość z nas kojarzy ten samochód z popularnym w latach 90. ubiegłego wieku rajdem Camel Trophy i charakterystycznym piaskowym kolorem (sandglow). Dzięki temu utożsamiamy Discovery z typową, „twardą” terenówką. Czy nasze lasy to rzeczywiście jego żywioł?

17 października 2012 Artykuł sponsorowany

Subaru Forester „leśnik” tylko z nazwy?

Pierwsza generacja tego modelu pojawiła się na rynku w 1997 roku. Forester nawiązywał do prototypu z 1995 r. o nazwie Sutoriga. Auto było połączeniem kombi i auta typu SUV. Technologicznie wykorzystano rozwiązania zastosowane w Subaru Impreza. Dzięki swojej niezawodności Forester dobrze przyjął się na wielu rynkach. W 2000 r. przeszedł pierwszą delikatną modernizację, a w 2002 r. wprowadzono do produkcji model drugiej generacji.

2 października 2012

Klasyka leśnika – Suzuki Grand Vitara I

Suzuki Grand Vitara I generacji jest autem bardzo popularnym wśród leśnych służb terenowych. Czym zasłużyła sobie na taką popularność i czy zasługuje na miano „klasyki leśnika”?

17 września 2012

RAV4 drugiej generacji – jeszcze terenówka?

Toyota RAV4 pojawiła się na rynku w 1994 r., zaskakując wszystkich połączeniem napędu 4×4 z nadwoziem zrywającym z dotychczasowym wizerunkiem aut terenowych. Nie ukrywano, że nie jest to typowa terenówka, tylko auto uterenowione z nadwoziem podbijającym również serca kobiet. Kolejna generacja przedstawiona w 2000 r. trochę „spoważniała” oferując nam w standardzie stały napęd 4×4.

16 maja 2012

Napędy 4×4 (II)

Auta 4×4 z automatycznie dołączanym tylnym napędem wypierają z rynku klasyczne auta 4×4 ze skrzynią rozdzielczą i reduktorem. Zmiany te wymusza potrzeba dążenia do niższej masy aut, tańszej produkcji oraz rosnący popyt. Dzisiaj postaram przybliżyć się popularne rozwiązania stosowane obecnie oraz omówić wady i zalety napędu 4×4.

idź do strony: